1. Úvod
Cestovná agentúra Yildiz, s.r.o. /ďalej len CA/ je autorizovaným predajcom zájazdov cestovných kancelárií /ďalej len CK/, s ktorými má riadnu zmluvu o predaji zájazdov. Všetky CK, s ktorými má CA uzavretú zmluvu, sú poistené proti úpadku CK. Zájazdy predávame za rovnakú cenu a rovnakých podmienok ako zmluvné CK. CA nevie v momente objednávania zájazdu zákazníkom, či je daný zájazd voľný alebo obsadený. CK si vyhradzuje právo po objednávke na opravu prípadných nepresností, ktoré môžu vzniknúť pri ručnom prepisovaní zájazdu do databázy serveru.
2. Objednávky
Každý návštevník stránky www.yildiz.sk si môže objednať ľubovoľný z ponúkaných zájazdov /alebo viac zájazdov/, pričom objednávka je vyjadrením predbežného záujmu zákazníka o konkrétny zájazd. CA v čase objednania nemá informácie, či daný zájazd je voľný alebo nie. CA si vyhradzuje právo neakceptovať objednávky s nesprávnymi, neúplnými a nezrozumiteľnými údajmi. Cena „dieťa“ je platná v prípade, ak cestuje s dvoma plne platiacimi dospelými osobami a je obmedzená vekom dieťaťa podľa pokynov jednotlivých zastupovaných CK.
3. Rezervácia
Po prijatí správne a riadne vyplnenej objednávky CA v najkratšom možnom čase overí dostupnosť zájazdu, presnosť kalkulácie, urobí rezerváciu a telefonicky /mailom, faxom, sms správou/ kontaktuje klienta o ďalšom postupe. V prípade, že je objednaný zájazd obsadený, oboznámi klienta s touto skutočnosťou rovnakým spôsobom ako pri uskutočnení platnej rezervácie. Niektoré CK nemajú cez víkendy otvorené, teda objednávky bude vybavená v takomto prípade v najbližší pracovný deň. Pri úspešnej rezervácii v CK je zákazníkovi zaslaná Zmluva o zájazde s potrebnými pokynmi na vyplnenie zmluvy, jej podpis a úhrada zájazdu, a to buď e-mailom alebo poštou, podľa možností zákazníka na náklady CA. CA informuje zákazníka, do akej doby je potrebné /v prípade jeho záujmu/ zaslať podpísanú zmluvu späť do CA. Klient je povinný v prípade záujmu poslať podpísanú cestovnú zmluvu vrátane dokladu o prevedenej platbe výhradne do CA. Termíny pre platbu zálohy alebo doplatku sú pre zákazníka záväzné a CA nie je zodpovedná za následky oneskorenej platby.
4. Platba
Zakúpenie zájazdu prebieha spravidla tak, že zákazník zaplatí ku dňu splatnosti 50% zálohy z celkovej ceny zájazdu a 1 mesiac pred odjazdom zaplatí doplatok do plnej ceny, pokiaľ CK nemá v podmienkach uvedené inak. Dňom úhrady sa rozumie deň pripísania príslušnej čiastky na účet CA. Zájazdy typu last minute a zájazdy objednávané menej ako jeden kalendárny mesiac pred uskutočnením zájazdu hradí klient jednorázovo v plnej výške uvedenej ceny na účet CA alebo priamo na účet príslušnej CK, a to v prípade, kedy môže hroziť oneskorenie s platbou. Zákazník si ako doklad o platbe ponechá výpis z účtu, prípadne doklad o zaplatení vydaný bankou alebo poštou. Zákazník berie na vedomie, že pri zakúpení zájazdu môže vo výnimočných prípadoch nastať situácia, že CK usporiadajúca príslušný zájazd-rezerváciu nepotvrdí. V takomto prípade cestovná zmluva nenadobudla účinnosť a klient má nárok na bezodkladné vrátenie všetkých už uhradených finančných prostriedkov. Nemá však nárok na náhradu škody. Letecké spoločnosti si vzhľadom k sústavnému zvyšovaniu leteckého paliva na svetových trhoch vyhradzujú právo na zmenu výšky palivového príplatku. Niektoré CK hradia tieto navýšenia zo svojich prostriedkov, iné vyžadujú od klientov doplatiť cenový rozdiel dodatočne pred odletom. Podmienky stanovené cestovnými kanceláriami sú klient a CA povinná akceptovať.
5. Cestovné doklady a pokyny na zájazd
Pokyny na zájazd spolu s voucherom, letenkou a pod. obdrží klient od CA, resp. CK najneskôr 7 dní pred odchodom na dovolenku, ak je táto kupovaná viac ako 7 dní pred odchodom. Klient má povinnosť mať so sebou na cestách mimo Schengenského priestoru platný cestovný pas a v schengenskom priestore postačuje platný občiansky preukaz. Na základe Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady /ES/ č. 444/2009 z 28. mája 2009, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie Rady /ES/ č. 2252/2004 o normách pre bezpečnostné znaky a biometriu v pasoch a cestovných dokladoch vydávaných členskými štátmi a ktoré nadobudlo účinnosť dňa 26. júna 2009, sa počnúc dňom 26.6.2012 budú všetky cestovné doklady vydávať ako individuálne cestovné doklady. Z uvedeného vyplýva, že od 26. júna 2012 sa už nebudú vykonávať zápisy detí do 5. rokov veku do cestovného dokladu rodiča. Klient zodpovedá za správnosť údajov vypísaných v prihláške a je povinný si ich správnosť prekontrolovať.
6. Zájazdy na vyžiadanie
U niektorých zájazdov je nutné vyžiadať zájazd najprv u tamojšieho partnera CK /hotel v zahraničí a pod./. V takomto prípade je CA oprávnená požadovať podľa podmienok danej CK zálohu až 100% ešte pred rezerváciou zájazdu, ktorá pri úspešnej rezervácii je ihneď záväznou a vzťahujú sa na ňu hneď storno podmienky danej CK- V prípade neúspešnej rezervácie sa záloha vždy vracia v plnej výške, pokiaľ si zákazník nevyberie iný zájazd.
7. Storno podmienky
Storno podmienky sa riadia storno podmienkami príslušnej CK, u ktorej bol zájazd rezervovaný a zaplatený. CA si sama žiadne storno poplatky neúčtuje. Storno musí byť podané písomnou formou na mailovú adresu yildiz@stonline.sk.
8. Reklamácie zájazdov
CA Yildiz je cestovnou agentúrou, takže podľa zákona nezodpovedá za služby poskytnuté cestovnou kanceláriou a taktiež tým pádom nevybavuje v ich mene reklamácie. Po obdržaní reklamácie je táto nami zaslaná usporiadajúcej CK, ktorá je povinná sa k nej vyjadriť v zákonom stanovenej lehote.
Každá cestovná kancelária, ktorá je zastupovaná našou cestovnou agentúrou má Všeobecné zmluvné podmienky, kde sú uvedené všetky náležité informácie.